Paní učitelka vyzve Pepíčka, aby přečetl další slovní spojení.
Pepíček čte: „Brouk spadl ze stromu.“
Paní učitelka: „Dobře, Pepíčku, a teď mi řekni, jaký je to pád!“
Pepíček: „Asi poslední,
paní
učitelko.“
· Naše bývalá školní knihovna se díky projektu Šumavská škola = evropská škola proměnila v modernější informační centrum / ICŠ.
· Jeho hlavním účelem je umožnit žákům i zaměstnancům školy přístup k informacím a zlepšit čtenářskou a informační gramotnost.
· K tomu slouží nejen kulturní prostředí, ale aktivity, které nabízí:
J ICT vybavení s bezplatným připojením k internetu
J průběžně aktualizovaný a doplňovaný knižní fond (cca 4 200 titulů)
J knižní tituly pro individuální potřebu i pro společnou četbu tříd
J knižní tituly z oblasti naučné literatury i beletrie
J výukové moduly pro práci s informacemi
J možnost využití ICŠ pro výuku dle zájmu vyučujícího
· Ve školním roce 2014/2015 je v ICŠ zaregistrována většina žáků školy a řada z nich pravidelně využívá jeho nabídku.
· ICŠ je otevřeno dle potřeby žáků a zaměstnanců školy; pro výpůjčky každé ÚTERÝ.
· Každý uživatel ICŠ je povinen dodržovat tato pravidla:
& Uživateli ICŠ se mohou stát všichni žáci a zaměstnanci školy.
& Každý uživatel má povinnost zaregistrovat se do registru ICŠ.
& Všichni uživatelé respektují pokyny vedoucí ICŠ.
& Uživatel má možnost využívat nabídku ICŠ a vypůjčovat si knihy.
& V ICŠ není dovoleno jíst a pít.
& V ICŠ platí pro chování žáků školní řád.
& Výpůjční doba je dle dohody s vedoucí ICŠ, příp. může být prodlužována.
& Každou zapůjčenou knihu je uživatel povinen vrátit ve stejném stavu,
v jakém si ji vypůjčil.
& Za ztracenou nebo poškozenou knihu je požadována náhrada, takto:
a) stejný nepoškozený titul
b) jiný titul srovnatelné hodnoty dle dohody s vedoucí ICŠ
c) finanční náhrada dle dohody s vedoucí ICŠ
· ICŠ podporuje aktivity, které vedou k většímu zájmu o četbu a knihy: